admin paź/ 25/ 2019 | 0

W przypadku prowadzenia każdego rodzaju działalności, istotne jest odpowiednie zaliczanie wydatków z nią związanych do kosztów firmy, dzięki czemu możesz obniżyć wartość podatku dochodowego, który należy zapłacić.

7 wydatków, które można wliczyć w koszty prowadząc firmę w branży IT:

  1. Wynajem i wyposażenie biura.
  2. Wydatki związane z samochodem.
  3. Oprogramowanie.
  4. Książki i publikacje specjalistyczne.
  5. Sprzęt elektroniczny.
  6. Kursy i szkolenia.
  7. Usługi online.

Należy pamiętać, że nie istnieją wytyczne ściśle określające jakie wydatki można uznać za koszty uzyskania przychodu. Czynnikiem rozstrzygającym daną kwestię jest związek pomiędzy wydatkiem, a uzyskanym przychodem, który musi zaistnieć.

Branża IT daje dość spore możliwości w zakresie wydatków, które można uznać za koszty uzyskania przychodu. Często jednak pojawiają się dodatkowe okoliczności, które umożliwiają ich jednoznaczną ocenę. W związku z tym warto żebyś pamiętał, że do każdego zakupu dokonywanego w ramach prowadzonej przez siebie działalności należy podejść indywidualnie.