admin maj/ 9/ 2022 | 0

Każda forma, jak i branża IT charakteryzuje się innymi wydatkami, które bez problemu można wliczyć w koszty uzyskania przychodów. Taki krok pozwala na obniżenie wartości podatku dochodowego, który firma musi uiścić do Urzędu Skarbowego. Aktualnie obowiązujące w Polsce prawo kieruje do przedsiębiorców liczne możliwości, aby zrobić to w sposób jawny i skuteczny.

W dzisiejszym artykule pragniemy Państwu zaprezentować 6 wydatków, które można wliczyć w koszty prowadząc własną firmę w branży IT.

1. Wynajem oraz odpowiednie wyposażenie biura.
Za koszty uzyskania przychodów mogą zostać uznane wszelkie koszty ściśle związane z wynajmowaniem powierzchni biurowej (czynsz, opłaty, media itp.). Koszty uzyskania przychodów obejmują również wszelkiego rodzaju wydatki, które ściśle wiążą się z wyposażeniem biura w niezbędne urządzenia, umeblowanie i sprzęty.

2. Utrzymanie samochodu
Nieodłącznym elementem prowadzenia własnej firmy jest posiadanie samochodu osobowego. W wielu przypadkach konieczny jest dojazd do Klienta, do urzędów itp. Samochód generuje w firmie spore wydatki , które na szczęście można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Nie w każdym przypadku jest możliwość zaliczenia wszystkich kosztów, aczkolwiek nawet jak w małym stopniu się one liczą, to zawsze mają one wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego.

3. Zakup nowego oprogramowania
W branży IT zdecydowanie jedną z najważniejszych kwestii jest właśnie aktualne oprogramowanie komputerowe, ponieważ tylko aktualne i nowoczesne narzędzia pozwalają wykonywać usługi na najwyższym poziomie w tej branży.

4. Specjalistyczne materiały (książki, czasopisma itp.)
Żyjemy w czasach, kiedy branża IT jest zdecydowanie branżą najszybciej się rozwijającą. Zatem wiążę się z tym obowiązek „bycia na bieżąco”. Właśnie dlatego często przedsiębiorcy IT inwestują w literaturę, która pomaga zdobyć nową wiedzę od strony teoretycznej.

5. Specjalistyczne kursy oraz szkolenia
Z kolei od strony praktycznej zdobycie nowych umiejętności umożliwia odbycie szkoleń oraz kursów. Mimo, że w dalszym ciągu często jest kłopot z zaliczeniem ich do inwestycji w firmę bardziej „niż w siebie”, to jeśli przedsiębiorca sprytnie udowodni, że owa wiedza jest niezbędna do dalszego prowadzenia firmy, wówczas koszty te mogą zostać zakwalifikowane do KUP.

6. Nowoczesny sprzęt elektroniczny
Niezaprzeczalnym faktem jest to, iż do prowadzenia firmy w branży IT konieczne jest posiadanie laptopa lub komputera (bądź jednego i drugiej w większości przypadków). Zatem w tym przypadku nie ma problemu z wliczeniem owych kosztów w KUP, gdyż sprzęty takie, jak np. wspomniane komputery, skaner, tablet, smartfon, drukarka itp. musi działać bez zarzutu.