admin Sie/ 14/ 2019 | 0

Work-life balance uznawane jest przez przedsiębiorców jako zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym. Harmonia pozwoli uchronić przedsiębiorcę przed pracoholizmem, problemami w pracy oraz wpłynie korzystnie na samopoczucie i stan zdrowia.

Jakie korzyści otrzyma przedsiębiorca, który zdecyduje się na work-life balance?
Po 1. Większa produktywność – wypoczęty pracownik jest w stanie lepiej skupić się na swoich obowiązkach, wykonując pracę o wiele dokładniej
Po 2. Lepsze samopoczucie – czas po pracy powinno wypełniać się aktywnościami, które sprawiają przyjemność. Możliwość odpoczynku, spędzenia czasu z rodziną czy rozwijania pasji.
Po 3. Poprawa stanu zdrowia – długotrwały stres i życie w biegu to w rezultacie przykre konsekwencje dla zdrowia. Będąc zrelaksowanym o wiele łatwiej uniknąć sytuacji stresowych, a więc i stan zdrowia się poprawi.

Jak osiągnąć równowagę?
Bez znaczenia, czy wykonujesz pracę w branży IT, czy pracujesz w korporacji lub innym miejscu, a może prowadzisz własną działalność gospodarczą – niezbędne jest planowanie odpoczynku, poświęceniu czasu na najbliższych, realizowaniu pasji, a także wykorzystaniu technologii, jeżeli ma ona poprawić pracę, lepsze zarządzanie czasem czy umożliwi kontakt z Klientem bez konieczności przechodzenia przez długą podróż.